NIEUWS

ARTIKELEN

WEETJES

PREV
NEXT

Zwangerschap en Hypnotherapie

Zwangerschap en Hypnotherapie

Mijn zwangerschap is van grote invloed geweest dat ik Psychoanalytisch hypnotherapie ben gaan studeren.

Ik had polycysteus ovarium syndroom.  Ik kon moeilijk zwanger worden. Na veel omwegen had ik de medische wereld nodig . Doordat ik zelf diverse therapieën als opleiding had gedaan, had ik geleerd om dichter ik heb geleerd om dichter bij mezelf te blijven. Hierna ben ik zwanger geworden van een tweeling.

Met de hypnotherapie  bleek ik veel gevoelens van mijn moeder mee te dragen. Als kind voel je alles zo binnen zo buiten. Hiermee bedoel ik dat je de emoties van een ander voelt  en van jezelf. Alleen weet je als kind niet altijd deze gevoelens te plaatsen of naar te handelen. Het enig wat je kan doen is opslaan in je lichaam. Met hypnotherapie heb ik als het ware mijn baarmoeder gereinigd. ( ik wil iedereen die gevoelens doorgeeft niet veroordelen. Dit is een normaalproces )

Ik voelde na de hypnotherapie sessie meteen dat ik van een platte buik naar een open buik was gegaan.

Ik ben nu al enige tijd therapeut en heb ik ook diverse hynotherapie sessies gedaan met  cliënten die  een miskraam of een doodgeboren of gehandicapte kindje hebben gehad. Tijdens de sessie  reinig je de baarmoeder.  Emotioneel of energetisch, hoe je het wil noemen.  Dan voelt het kindje wat daarna de in de baar moeder komt niet het verdriet , angst of de dood in de baarmoeder. Tevens werk je aan je eigen rouwproces.

Ik heb  diverse moeders zwanger zien worden met een goed gevoel. Dit is heel dankbaar werk.

Lees hier meer over hypnotherapie.

Gezond bewegen kun je leren, behandelen en voorkomen van arbeidsrelevante klachten

Wat zijn arbeidsrelevante klachten?

Arbeidsrelevante klachten zijn klachten die het werk negatief beïnvloeden,waardoor iemand zijn werkzaamheden niet of maar gedeeltelijk kan uitvoeren. Arbeidsrelevante klachten kunnen ontstaan door het werk, maar bijvoorbeeld ook als gevolg van sport of hobby’s. Daarnaast kan een (chronische) aandoening een rol spelen. Bekende voorbeelden van arbeidsrelevante klachten zijn lage rugklachten en CANS (RSI).

Onze aanpak Cesar of Mensendieck?

Onze therapeuten Cesar of Mensendieck maakt u bewust van uw houding en manier van bewegen in relatie tot uw klachten. Ook geven wij inzicht in de reactie van uw lichaam op pijn,(over)belasting en spanningen. Samen gaan wij op zoek naar de oorzaak van uw klachten. Wij begeleiden u en trainen u in het aannemen van een gezondere houding. U wordt zich bewust van negatieve (werk)gewoontes en leert deze te doorbreken. Ook krijgt u voorlichting en advies over inrichting of aanpassing van uw werkplek en indien nodig over het gebruik van
hulpmiddelen.

Persoonlijke begeleiding

Wij stemmen de behandeling af op uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u oefeningen en houdings- en bewegingsadviezen krijgt die geïntegreerd zijn in uw dagelijkse activiteiten, op het werk en thuis. Zo leert u hoe u zelf met uw klachten kunt omgaan, hoe u uw klachten kunt opheffen en kunt voorkomen dat ze terugkeren.

Reïntegratie

Na een periode van ziekte of arbeidsongeschiktheid, begeleiden wij u bij de terugkeer naar uw werkplek. Gedurende de behandeling verbetert u uw houdings- en bewegingsgewoontes, en tevens uw werkgewoontes. Daardoor herstelt u de balans tussen belasting en belastbaarheid.Zo gaat u optimaal gebruikmaken van uw eigen mogelijkheden, ook op lange termijn.

Onze therapie voorkomt ziekteverzuim

Steeds vaker worden wij ingezet en geven voorlichting en/of trainingen binnen bedrijven. Deze trainingen zijn met name gericht op het voorkomen van klachten en het voorkomen van verzuim en arbeidsongeschiktheid. Bedrijfsoefentherapie vindt altijd plaats in de
werkomgeving. Daar analyseren wij de handelingen die werknemers verrichten en de wijze waarop zij deze uitvoeren. Op grond daarvan krijgen werknemers in groepsverband of individueel begeleiding. Het blijkt dat klachten en ziekteverzuim hierdoor verminderen.

Lees meer in………….. Oefentherapie Cesar

Ontspanningsoefeningen op ademhaling, mindfulness op je werk

Drie minuten ademruimte als je hoofd even vol zit van de werkzaamheden

Deze oefening is gericht op de ademhaling. Het is een kleine, maar krachtige oefening die je helpt om de automatische piloot uit te schakelen. Een goede lengte voor deze oefening is drie minuten. Hij is vooral geschikt voor die momenten dat je merkt dat je te veel in je bezigheden opgaat, bijvoorbeeld tijdens je werk.

Ga zitten op een stoel waar je even rustig kunt zitten.

Zitvlak stevig op de stoel, gestrekte rug, voeten op de vloer.
Sluit je ogen en voel heel bewust je lichaam.

Registreer ook even de gedachten die er zijn en de emoties. Je hoeft niets te veranderen of te beoordelen. Je maakt alleen de balans op: zo is het nu.

Vervolgens richt je je aandacht op je ademhaling. Je ademhaling is zoals hij is. Gebruik de ademhaling als een focus voor je aandacht. volg de inademing en de uitademing die daar vanzelf weer op volgt.

Geen oordeel je hoeft alleen te volgen en als je even afgeleid ent dan is dit niet erg . Breng dan weer vriendelijk je aandacht terug naar de ademhaling.

.
Je kunt de stroming van de lucht door je lichaam volgen, van je neus tot onder in je buik.
Je kunt ook de bewegingen van je lichaam volgen, zoals het rijzen en dalen van je buik.

Doe dit zo’n twee minuten of zo’n twintig ademhalingen.
Breid dan je aandacht uit naar iets, naar de rest van je lichaam. Wees aanwezig in je hele lichaam.

Open hierna je ogen.
Doe dit met dezelfde rust als waarmee je de ademhaling volgde. ervaar hoe de wereld nu op je overkomt. Wellicht voel je iets van afstand.

Hervat langzaam je werkzaamheden en kijk of je dit gevoel van ruimte bij je kunt houden.

TOP